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Blog – Kunsthalle Zürich

23.10.2020

Declan Whitaker's Dance Fantasy

During the rehearsal process for Scalable Skeletal Escalator, we discussed/shared/imagined our ‘Dance Fantasies’. These took many forms. For my dance fantasy, I selected four videos that I always return to in times of need. 

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23.10.2020

Introducing Rafał Pierzyński

Rafał Pierzyński is one of the performers that inhabit Scalable Skeletal Escalator every day the exhibition is open. Pierzyński makes performances in order to create sensual spaces for shared experiences and exchange. Their work embodies the spaces in between and highlights interrelations to inspire sustainable, post-anthropocentric, inclusive orientations. Pierzyński reimagines ecology based on an expanded idea of touching and being in touch. Their artistic practice is an affirmation of more care-ful ways of living with each other and the environment. It shines a light on the abilities of the body and mind to connect, presenting them as powerful technologies for healing, growth, and reparation.

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23.10.2020

The Field's decision-making workflow

During Scalable Skeletal Escalator Lucia Guggerli of The Field proposed sharing The Field's decision-making workflow. 

 

«We believe in collaboration as a form of activism. Nevertheless, taking decisions as a group can be challenging. Here are some strategies that might be helpful to anyone who wants to promote a flat working structure. We happily answer questions or discuss doubts: hello@thefield.ch

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15.10.2020

Excerpt from an Interior Anatomy Fantasy by Mirjam Jamuna Zweifel

The tongue becomes transparent, porous – small glowing particles become visible. These glowing bodies emit a moist heat.
The surface of the tongue is pleasantly rough and licks gently on the inside of the teeth.
The oral cavity with its transparent tongue expands into the whole body, it moves into the skull, from there into the spinal cord, and brings oxygen to the vertebrae. The tongue licks on the vertebrae. The vertebrae become soft and mobile, gliding and rocking like sleeping fish in stagnant water. Their fins, fine-linked muscle fibers, embrace free-floating blood cells.

 

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15.10.2020

Reading Rämistrasse #20: Clifford E. Bruckmann zu Housewarming bei Im Grafenhag

Selten erhalte ich die Gelegenheit, neu entstehende Projekte, die ausserhalb der gewohnten Räume und mit den bekannten Akteur*innen stattfinden, von Beginn weg zu verfolgen. Umso aufregender war meine Begegnung mit der Veranstaltung Housewarming eines kuratorischen Kollektivs unter dem temporären Namen «Im Grafenhag». Das Kollektiv besteht aus Jamira Estrada, Julia Hegi, Antonia Truninger und Sophia Lara Nimue Schweizer, welche solch diverse Hintergründe wie Kunst- und Architekturgeschichte, Film, Linguistik, Philosophie und Musik vereinen. Ein breites Spektrum, welches Raum für Wissen und Verhandlung bietet – Raum, der sich in der Anlage des Projekts bemerkbar macht. Im Grafenhag (imagine a house) ist ihr temporäres Projekt, welches ab September 2020 rund ein halbes Jahr Bestand haben wird.

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07.10.2020

Reading Rämistrasse #19: Jörg Scheller zu Landschaften im Kunsthaus Zürich

Zugegeben, es gibt Kunstausstellungen, die auf den ersten Blick sexyer sind als solche der neuzeitlichen Landschaftsmalerei. Monochromer Vedutenschleim, Schäferstündchen im Rauschewald, die Heilige Familie merkwürdig gechillt beim Picknick – seriously? Aber vielleicht kann ja gerade das angestaubte Genre der Landschaft den Blick schärfen für die Sensation des Unspektakulären und die futurologische Doppelbödigkeit des Überkommenen. Im Kunsthaus Zürich gibt's dazu reichlich Gelegenheit. Die nüchtern betitelte Ausstellung «Landschaften» spannt einen Bogen von mittelalterlicher Sakralkunst über neuzeitlich-holländische Flachlandschaften bis hin zu sparsam dosierten modernen und postmodernen Experimenten (Cy Twombly, Goethe in Italy (Scence II), 1978).

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